Witaj :) Cieszę się, że tu trafiłeś. Życzę Ci miłej lektury.

Czytasz blog o labusiu (ur.01.04.2008r.), który z zawadiackiego szczenięcia wyrósł na wspaniałą labradorkę z silnym charakterem.
"Kiedy wchodzi do pokoju, spodziewa się, że coś się stanie, a jeśli tak się nie dzieje, natychmiast podejmuje kroki w tym kierunku, aby jednak coś się wydarzyło."
(R. Billington)

środa, 12 maja 2010

dygresje

"Aby mieć właściwe spojrzenie na własną pozycję w życiu, człowiek powinien posiadać psa, który będzie go uwielbiał, i kota, który będzie go ignorował."
"Na początku Bóg stworzył człowieka, ale widząc go tak słabym, dał mu psa."
"Pies poczciwszy od człowieka, nim ukąsi, pierwej szczeka."
"Człowiek jest taką samą cząstką kosmosu jak kamień, pies, ryba, stół."
"Dziwne- pies nie wie, że nie wolno wznosić antyrządowych okrzyków, a jednak ich nie wznosi."
"Na świecie nie ma lepszego psychiatry od szczeniaka liżącego cię po twarzy."
"Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów, w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią."
"Dla psa jego pan jest Napoleonem. Stąd się bierze nieustana popularność psów."
"Pogardzam ludźmi trzymającymi psy. Są to tchórze, którzy nie mają odwagi, by samemu gryźć ludzi."

"...ileż to razy pies przykro człowieka zawstydza."


Źle wychowany labrador przestaje być słodziakiem. Spotkałam już trzy takie, nadpobudliwe suki tej rasy, do których moja Luna nie mogła podejść w obawie przed pogryzieniem. Obiekcje mieli właściciele tych potworów. Usłyszałam, że nie ręczą za swojego psa. W myślach popukałam się w czoło. Bo jestem przekonana, że każdy pies może być towarzyski i karny równocześnie, a dzięki temu nie wzbudzać w nas lęku. Wszystko zależy od tego, czy obdarzymy go zaufaniem proporcjonalnie do stawianych mu wymagań (więcej chętnie napiszę o tym później). Nigdy nawet nie zadrżałam w obecności żadnego psa. Nawet wówczas, gdy 7 września 2007 roku zaatakował mnie rottweiler sąsiadów. Gdy w mijance na schodach rzucił mi się do gardła. Prawdopodobnie przestraszył się parasola. Wtedy byłam szybsza, dziś mam bliznę na przedramieniu. Zareagowałam wówczas wrzaskiem (po tym incydencie), gdyż córka sąsiada zamarła, a pies wciąż pozostawał w amoku i gotowy był kontynuować bliższą znajomość ze mną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

Archiwum bloga

O mnie

Moje zdjęcie
SŁUPSK, ŁOWICZ, Poland
Zastrzegam sobie prawa autorskie do tego bloga (nie zezwalam na powielanie zdjęć i tekstów bez mojej zgody).

Dziękuję i zapraszam ponownie.

Czujesz niedosyt? Ja też.... Napisz, proszę, kilka słów do mnie.